2024
Våren 2024 ble tre stipend utdelt, til Ole Martin Moen for prosjektet «Praktisk etikk», Marte Monsen og Guri Bordal Steien for prosjektet «Begynneropplæring i lesing og skriving – en innføring» og Eirik Kvindesland for prosjektet «Iran og Israel: Gamle venner, nye fiender».
2023
Årets fire stipend ble tildelt: Stig Ole Johannessen for prosjektet «Fra fabrikker til cyberspace. En introduksjon til organisasjonsideer»; Borghild Brekke Hauglid og Adina Marie Nydahl for prosjektet «Pedagogikk i arbeidslivet»; Åge Røssing Diseth for prosjektet «Pedagogisk psykologi – læring, undervisning og motivasjon» og Grete Mehus, Nina Sivertsen og Linda Okstad for prosjektet «Samisk helse- og kulturforståelse i praksis»
2022
Årets to stipend ble tildelt henholdsvis Mirjam Dahl Bergsland og Gry Mette D. Haugen (red.) for prosjektet «Vitenskapsteori for masterstudenter i barnehagelærerutdanningen» og til Sverre Blandhol og Tim Brennen for prosjektet «Rettspsykologi: En lærebok».
2021
Hovedstipendet på kr 100 000 ble tildelt Thomas Leirvik for prosjektet «Finansiering og investering». Stipend på kr 50 000 ble tildelt Hilde Dybvik for prosjektet «Kommunikasjon, språk og tekst i barnehagen».
2020
Hovedstipendet, åpen klasse, på kr 100 000 ble tildelt Ingrid Fylling og Anne Tjønndal for prosjektet «Digitale forskningsmetoder». Debutantstipendet på kr 50 000 ble tildelt Jonas Jakobsen for prosjektet «Populismens politiske teori».
2019
Hovedstipendet på kr 100 000 ble tildelt Thomas Eeg. Han får prisen for prosjektet «Lærebok i arverett». Stimuleringsstipend på kr 25 000 ble tildelt henholdsvis Arild Aambø for prosjektet «Lærebok i migrasjonshelse» og Arne Hole, Guri Nortvedt, Nils Buchholtz og Helmer Aslaksen for prosjektet «Matematikkdidaktikk i praksis for lærere 8-13».
2018
Hovedstipendet på kr 150 000 ble tildelt Jørn Ljunggren og Magne Flemmen. De får prisen for prosjektet «Klasse og ulikhet - en innføring». Stimuleringsstipend på kr 25 000 ble tildelt henholdsvis Kristine Bruland for prosjektet «Den industrielle revolusjon og verden den skapte» og Heidi Marie Hjelmeland for prosjektet «Vi må forstå suicidalitet for å kunne forebygge selvmord»
2017
Hovedstipendet på kr 150 000 ble tildelt Elisabeth Backe-Hansen. Hun får prisen for prosjektet «Fra barnevern til voksenliv – utfordringer og mestring». Stimuleringsstipend på kr 25 000 ble tildelt Ella Cosmovici Idsøe for prosjektet «Differensiering i skolen – fra planlegging til praksis» og Øyvind Kvalnes for prosjektet «Ytringsklima».
2016
Hovedstipendet på kr 100 000 ble tildelt M. Azam Mansoor, Saira Mauland Mansoor, Nadia Mauland Mansoor og Nina Mauland Mansoor. De får prisen for prosjektet «Biokjemi for helse- og naturvitenskapelige fag». Stimuleringsstipend på kr 25 000 ble tildelt henholdsvis Gunhild Tveit Randen og Marte Monsen for prosjektet «Andrespråksdidaktikk for grunnskolelærere» og May-Len Skilbrei og Kari Stefansen for prosjektet «Lærebok om seksuell vold».
2015
Hovedstipendet på kr 100 000 ble tildelt Njål Foldnes, Steffen Grønneberg og Gudmund Horn Hermansen for prosjektet «En moderne introduksjon til statistikk for økonomi og markedsføring». Stimuleringsstipend på kr 25 000 ble tildelt henholdsvis Aksel Tjora for prosjektet «Viten skapt: Kvalitativ analyse og teoriutvikling» og Jon Christian Fløysvik Nordrum for prosjektet «Forvaltningsrett, belyst særlig ved velferdsrett og miljørett».
2014
Stipendet på kr 150 000 ble delt i to like store deler. Steinar Holden fikk stipend for prosjektet «Innføring i makroøkonomi». Kristin Helstad og Per Arne Øiestad fikk stipend for prosjektet «Læreren som leder. Verktøy for ledelse og læring i klasserommet».
2013
Stipendet på kr 150 000 ble delt i to like store deler. Hans Fredrik Marthinussen (35) fikk stipend for prosjektet «Tredjemannsproblemer. Kjerne og periferi i den dynamiske tingsretten» og Øivind Bratberg (33) fikk stipend for prosjektet «Tekstanalyse for samfunnsvitere».