
© Foto: Morten Rakke
Trine Ørbæk
Professor i pedagogikk og merittert underviser ved Universitetet i Sørøst-Norge. Hennes forskningsområder er utdanningsforskning med vekt på betydningen embodied cognition har i lærings-, undervisnings-, veilednings- og forskningsprosesser. Ørbæk underviser i emnene Pedagogikk og elevkunnskap og Vitenskapsteori og forskningsmetode i grunnskolelærerutdanningen. Ørbæk har publisert flere kjerneartikler som inngår som pensum i fagene kroppsøving, pedagogikk, veiledning og vitenskapsteori. Hun leder for tiden forskningsprosjektet PREPering teachers for the unforeseen - an embodied cognitive approach, der målet er å utvikle kunnskap om hvordan lærere kan utvikle sin praktiske kunnskap for å møte utforutsette situasjoner i skolehverdagen.
Titler i salg
Område og fag
Type
Språk/Målform

Veiledningspraksis, kollektive læringsprosesser og veilederutdanning
Anna Rigmor Moxnes, Eva Bjerkholt, Tine Dahlskås Korgen og Lars Opdal (red.)Bokmål2025
ISBN 9788202882709HeftetAkademisk
ISBN 9788202882709HeftetAkademisk
349,–

Veiledningspraksis, kollektive læringsprosesser og veilederutdanning
Anna Rigmor Moxnes, Eva Bjerkholt, Tine Dahlskås Korgen og Lars Opdal (red.)Bokmål2025
ISBN 9788202850555Open AccessAkademisk
ISBN 9788202850555Open AccessAkademisk

Et anerkjennende kroppsøvingsfag
Arne Nikolaisen Jordet og Kjersti Mordal MoenBokmål2023
ISBN 9788202796839EbokAkademisk
ISBN 9788202796839EbokAkademisk
309,–
Kjøp eller lei boken på allvit.no

Et anerkjennende kroppsøvingsfag
Kjersti Mordal Moen og Arne Nikolaisen Jordet (red.)Bokmål2023
ISBN 9788202763343HeftetAkademisk
ISBN 9788202763343HeftetAkademisk
459,–