Nina Katrine Prebensen
Nina Katrine Prebensen har doktorgrad fra Norges Handelshøgskole og er professor ved Høgskolen i Sørøst-Norge, der hun leder forskningssenteret Innovasjon og Ledelse. Prebensen er også professor 2 ved UiT, Norges arktiske universitet. Hun har forsket på markedsrelevante spørsmål og spesielt studert reiseliv og opplevelses- og eventbransjen fra både et kunde- og et bedriftsperspektiv.
Prebensen har vært redaktør for og medforfatter av fagbøker og publisert fagartikler i en rekke internasjonale tidsskrifter. Temaet har vært produksjon og samskaping av verdifulle opplevelser for- og med kundene og kundeopplevelse sett i sammenheng med bedriftens bærekraftighet og lønnsomhet. Prebensen har hatt et nært samarbeid med næringslivet og har innehatt en rekke styreverv. Hun var sentral i arbeidet med å etablere Finnmarksløpet som aksjeselskap og utvikle strategier for både merkevaren og aksjeselskapet. Hun har hatt roller som både styreleder og styremedlem og er i dag medeier i selskapet.
Titler i salg
Område og fag
Språk/Målform
Fra idé til suksess
Om å samskape verdifulle eventerNina Katrine PrebensenISBN 9788202454722HeftetAkademisk
Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen
Øystein Jensen og Kåre Skallerud (red.)ISBN 9788202428945HeftetAkademisk