Elisabeth Tveito Johnsen

Elisabeth Tveito Johnsen

Elisabeth Tveito Johnsen er førsteamanuensis ved Det teologiske fakultet ved Universitetet i Oslo. Hun har en omfattende publisering innenfor feltet religion og utdanning, hovedsakelig med bruk av sosiokulturell læringsteori, sosiomaterielle teorier og kulturhistorisk aktivitetsteori. Tveito Johnsen har benyttet en «lived religion»-tilnærming i flere prosjekter, og hun har bidratt til en utvidet forståelse av hvordan offentlige institusjoner, som skoler, forhandler religion på sekulære premisser.

Titler i salg

Område og fag

Type

Språk/Målform

  • Læring i et Vygotsky-perspektiv av Ann-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud og Hege Merete Somby (Heftet)

    Læring i et Vygotsky-perspektiv

    Muligheter og konsekvenser for opplæringenAnn-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud og Hege Merete Somby (red.)
    Flerspråklig2023
    ISBN 9788202811501
    HeftetAkademisk
    398,–
    Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
  • Læring i et Vygotsky-perspektiv av Ann-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud og Hege Merete Somby (Open Access)

    Læring i et Vygotsky-perspektiv

    Muligheter og konsekvenser for opplæringenAnn-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud og Hege Merete Somby (red.)
    Flerspråklig2023
    ISBN 9788202775223
    Open AccessAkademisk