Unibok er en digital utgave av boka. Denne utgaven er kun til salgs for skoler og kan ikke kjøpes av privatpersoner. Vennligst se andre utgaver for privat kjøp.
Denne boka gir en grundig innføring i læringsstrategien pedagogisk entreprenørskap. Pedagogisk entreprenørskap handler om å koble teori til praksis i meningsfulle og relevante læringssituasjoner – slik fagfornyelsen krever. Forfatterne viser gjennom teori og praksiseksempler at denne læringsstrategien styrker kompetanser som kreativitet, skaperglede og samarbeid, samtidig som den fremmer dybdelæring. Vi ser hvordan elevene opplever det å lære å lære, når de blant annet får være med på å bestemme hvordan de skal jobbe med fagene. Å arbeide utforskende med fag relatert til samfunnet utenfor skolen gir læringsglede og livsmestring!
Boka er organisert i fire deler. I del 1 defineres pedagogisk entreprenørskap. Del 2 består av en rekke praksiseksempler på pedagogisk entreprenørskap i ulike fag. Del 3 gir innblikk i nasjonale, nordiske og internasjonale føringer for entreprenørskap i utdanningen samt hvordan dette kan implementeres. Idébankene i del 4 inneholder flere tverrfaglige og enkeltfaglige eksempler på entreprenøriell læring.
Boka er rikt illustrert med bilder fra ulike undervisningssituasjoner. I den digitale versjonen av boka finnes det også filmer som tar for seg pedagogisk entreprenørskap, fortalt av elever som har bred erfaring fra entreprenørielle læringssituasjoner i ungdomsskolen.
Bokas målgruppe er lærerstudenter, lærere, lærerutdannere, og skoleledere.
Når du har lisens og tilgang til boka, finner du den i «Mine unibøker» på www.unibok.no eller via «Min side» på cda.no.