Hva skal til for å få makt og påvirkningskraft på jobb? Vi deltar alle i «maktspillet», enten vi vil det eller ikke. Og noen lykkes bedre enn andre.
Boken "Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben" forklarer hvordan man kan bygge opp makt og påvirkningskraft på jobb. Boken beskriver hva som gir makt og hva makten gjør med oss, og den gir deg en rekke ulike teknikker for å oppnå større påvirkningskraft. I boken beskrives også flere titalls eksperimenter som forfatteren selv har utført i samarbeid med sine studenter. Eksperimentene demonstrerer hva som skal til for å lykkes med å bygge makt og påvirkningskraft i praksis.
I denne boken gis ikke metoder for å føre andre bak lyset, men metoder for å kommunisere – verbalt og nonverbalt – på en slik måte at man får bedre muligheter til å få gjennomslag for det man ønsker.
Makt og påvirkningskraft
Hvordan få gjennomslag på jobben
Andre formater
Omtale
Forfatter(e)
Innholdsfortegnelse
Anmeldelser
«Forfatteren fokuserer på effektiv og positiv maktutøvelse som mulighet for å få gjennomslag for det du ønsker. Det er flott med en ledelsesbok om makt som har rot i norsk virkelighet, med norsk forfatter og med erfaring fra studenter som har gjort eksperimenter både på laben og i felten. I boken gis innblikk i hva som fungerer godt og dårlig for å bygge makt og påvirkningskraft på jobb. Anbefales til alle som er interessert i ledelse!»
Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge
«På en imponerende måte viser Linda Lai hvordan man kan formidle et faglig seriøst og viktig tema på en feiende frisk og høyst tilgjengelig måte samtidig som kravene til faglig presisjon og stringens opprettholdes. Teori og praktisk relevans opptrer i skjønn forening. Dette er forskningsbasert formidling på sitt aller beste.»
Geir Kaufmann, professor dr. Philos, Institutt for ledelse og organisasjon, Handelshøyskolen BI
«Linda Lai skriver friskt og fornuftig om et allmenngyldig tema. Hun minner oss om spillets regler, illustrert med egen og andres forskning. Slik får både de som påvirker og de som påvirkes (og de som tror de ikke gjør noen av delene) noe å tenke på!»
Karl Halvor Teigen, professor i psykologi ved Universitetet i Oslo
«Lai har skrevet en svært nyttig, faglig velfundert og lettlest bok. Gjennom flerfaglige perspektiver holder hun fenomenet 'makt og påvirkning' fast. Norske ledere som ønsker å forstå makt og håndtere sin autoritet, vil ha stor glede av den.»
Beate Karlsen, programdirektør Solstrandprogrammet, AFF