Grunnbok i strategi, 3. utgave, inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boken viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boken er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget. Boken selges også som e-bok.
Grunnbok i strategi inneholder blant annet:
- Hva er strategi, og hvem har faget betydning for?
- Hvordan formulere overordnede mål og delmål?
- Hvordan gjøres gode strategiske valg?
- Hvordan konkretisere alternativer?
- Hvordan skaper organisasjoner verdier?
- Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring?
- Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging?
- Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse
- Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner