Retur
Her finner du returbetingelser som gjelder for ordre bestilt på cdu.no.
Bedriftskunde
- Ved feilbestilling må retur avtales med forlaget. Ta kontakt med kundeservice for avtale!
- Returskjema skal alltid fylles ut og legges ved forsendelsen. Returskjema kan lastes ned og skrives ut her: Returskjema.pdf
Returårsak skal alltid oppgis på returskjemaet. - Kopi av originalfaktura (eller følgeseddel om faktura ikke er mottatt) må følge varene som sendes i retur.
- Kunden må selv betale returporto ved feilbestillinger. Portokostnader krediteres ikke.
- Returnerte varer blir kontrollert ved ankomst til Sentraldistribusjon. Varene må være godkjent som standard, feilfri salgsvare før kreditfaktura blir utstedt.
-
Nye varer bestilles på vanlig måte av kunde.
Følgende godkjennes ikke i retur:
- Gamle og brukte bøker med naturlig slitasje
- Bøker utsatt for særdeles hard behandling
- Bøker som er stemplet eller plastret
- Forseglede varer med brutt forseling
- Digitale produkter og e-bøker
Privatkunde
For privatkunder som handler via cdu.no, gjelder Angrerettlovens bestemmelser. Nærmere opplysninger om hvordan privatkunder benytter seg av angreretten, fremgår av Angrerettskjema.pdf. Ifølge Angrerettloven skal varene returneres innen 14 dager. Dersom kunden ikke har mottatt angrerettskjema ved levering av varene, utvides returfristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varen ved returlevering til Sentraldistribusjon AS være i tilnærmet samme stand som ved levering til kunden. Varene returneres om mulig i originalemballasjen, sammen med Angrerettskjema.pdf.
Angreretten gjelder ikke for:
- Forseglede varer med brutt forsegling
- Gamle og brukte bøker med naturlig slitasje
- Bøker utsatt for særdeles hard behandling
- Bøker som er stemplet eller plastret
- E-bøker
For både bedrifts- og privatkunder:
Feil ved forsendelsen
Er varen feilsendt, det blir oppdaget feil eller mangler ved varen, eller dersom varen på annen måte ikke er levert i samsvar med bestilling, vil Cappelen Damm AS betale returporto. Varer returneres om mulig i originalemballasjen.
Transportskader
Ved synlige skader på emballasje skal transportør, for eksempel Posten, informeres. Det er kundens ansvar å besiktige leveransen og akseptere varen som ubeskadiget.
Returadresse bedriftskunder
Sentraldistribusjon AS
c/o Logistikksenter Oslo
0075 Oslo
Returadresse privatkunder
Sentraldistribusjon AS
Postboks 700 Økern
0540 Oslo
Merk! Returfrist: 14 dager etter at varen(e) er mottatt.