Raymond Bjuland
Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.
Titler i salg
Område og fag
Språk/Målform
Lesson Study
I utdanning og praksisElaine Munthe, Nina Helgevold og Raymond BjulandBokmål2015
ISBN 9788202470630HeftetAkademisk
ISBN 9788202470630HeftetAkademisk
339,–
QED 1-7 Bind 2
Matematikk for grunnskolelærerutdanningenGustavsen, Hinna, Borge og Andersen (red.)Bokmål2014
ISBN 9788202420925HeftetAkademisk
ISBN 9788202420925HeftetAkademisk
1 199,–
QED 5-10 Bind 2
Matematikk for grunnskolelærerutdanningenTrond Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre AndersenBokmål2014
ISBN 9788202420987HeftetAkademisk
ISBN 9788202420987HeftetAkademisk
1 199,–