Raymond Bjuland

Raymond Bjuland

Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.

Titler i salg

Område og fag

Språk/Målform

  • Lesson Study av Raymond Bjuland, Nina Helgevold og Elaine Munthe (Heftet)look-inside

    Lesson Study

    I utdanning og praksisElaine Munthe, Nina Helgevold og Raymond Bjuland
    Bokmål2015
    ISBN 9788202470630
    HeftetAkademisk
    339,–
  • QED 1-7 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)look-inside

    QED 1-7 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningenGustavsen, Hinna, Borge og Andersen (red.)
    Bokmål2014
    ISBN 9788202420925
    HeftetAkademisk
    1 199,–
  • QED  5-10 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)look-inside

    QED 5-10 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningenTrond Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre Andersen
    Bokmål2014
    ISBN 9788202420987
    HeftetAkademisk
    1 199,–