
Inger Christin Borge
Inger Christin Borge har doktorgrad i matematikk fra University of Oxford og er nå førstelektor ved Matematisk institutt (MI), Universitetet i Oslo (UiO). Hun har tidligere vært ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO hvor hun underviste på lærerutdanningen og deltok i forskning knyttet til de internasjonale studiene TIMSS og TIMSS Advanced. Hun har også vært gjesteforsker ved ETH i Zürich, postdoktor ved MI og førsteamanuensis ved tidligere Høgskolen i Vestfold. Borge har lang erfaring i å undervise og veilede studenter og skoleelever, lærere og lærerstudenter. Spesielt har hun forelest på begynnerkurset i matematikk ved MI for forserte elever siden høsten 2012. Hun har bred erfaring som forfatter av lærebøker i matematikk på ulike nivåer: videregående skole, bachelornivå på universitet og grunnskolelærerutdanningen. Borge var også leder for Utdanningsdirektoratets ekspertgruppe bak rapporten «Matematikk i norsk skole anno 2014». Hennes faglige interesser er algebra og matematikkdidaktikk, og hun er spesielt opptatt av overgangen fra videregående skole til universitet.
Titler i salg
Område og fag
Type
Språk/Målform

QED 5–10 Algebra og funksjoner
Matematikk for grunnskolelærerutdanningenKleppe, Borge, Hansen, Gustavsen og RinvoldISBN 9788202805883FleksibindAkademisk

Prioritering og progresjon i skolematematikken
En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studierLiv Sissel Grønmo og Arne Hole (red.)ISBN 9788202635695HeftetAkademisk

Prioritering og progresjon i skolematematikken
En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studierLiv Sissel Grønmo og Arne Hole (red.)ISBN 9788202585280Open AccessAkademisk

QED 1-7 Bind 2
Matematikk for grunnskolelærerutdanningenGustavsen, Hinna, Borge og Andersen (red.)ISBN 9788202420925HeftetAkademisk

QED 5-10 Bind 2
Matematikk for grunnskolelærerutdanningenTrond Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre AndersenISBN 9788202420987HeftetAkademisk