Anne Jordhus-Lier
Anne Jordhus-Lier er førsteamanuensis i musikk ved Høgskolen i Innlandet. Hun har inntil nylig vært postdoktor i forskningsprosjektet DYNAMUS (The social dynamics of musical upbringing and schooling in the Norwegian welfare state), støttet av Norges forskningsråd. Her har hun forsket på musikkfaget i kulturskolen; hva slags musikk det undervises i, hvem eller hva som bestemmer innholdet og hvilke følger dette har for inkludering og ekskludering. Jordhus-Lier er utdannet musikklærer og fløytist, med ph.d. fra 2018 om profesjonsidentitet til musikklærere i kulturskolen. Hun jobber også som fløytelærer i Lillestrøm kulturskole, og har tidligere jobbet som lærer i grunnskolen og som dirigent for skole- og amatørkorps. Forskningsinteressene hennes omfatter kulturskolen, musikklæreridentitet, inkludering og mangfold, profesjonsteori, diskursteori og sosiologi.
Titler i salg
Område og fag
Type
Språk/Målform
Kulturskolen som inkluderende kraft
Perspektiver fra forskning til forandringAnders Rønningen, Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel og Ylva Hofvander Trulsson (red.)ISBN 9788202652326Open AccessAkademisk
Kulturskolen som inkluderende kraft
Perspektiver fra forskning til forandringAnders Rønningen, Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel og Ylva Hofvander Trulsson (red.)ISBN 9788202799670HeftetAkademisk
Forskning og utvikling i kulturskolefeltet
IRIS - den doble regnbuenElin Angelo, Anders Rønningen og Rut Jorunn Rønning (red.)ISBN 9788202636432HeftetAkademisk
Forskning og utvikling i kulturskolefeltet
IRIS - den doble regnbuenElin Angelo, Anders Rønningen og Rut Jorunn Rønning (red.)ISBN 9788202550028Open AccessAkademisk