Cappelen Damm TVEngelsk
Foredrag og presentasjoner knyttet til engelskfaget i skolen fra 1. til 13. trinn
Yrkesrettet tilnærming til undervisning og læring av engelsk
Lærebokforfatter Kaja Granum Skarpaas snakker om yrketsretter tilnørming til undervisning og læring av engelsk.
Literature in Interactions
Lærebokforfatter Richard Burges forteller om litteratur i Interactions
DISKO – et godt sted å lære engelsk
Redaktør Patricia Bronte presenterer engelskfaget i DISKO.
Cultural competence in INTERACTIONS
Foredrag ved lærebokforfatter Magne Dybdahl om kulturell kompetanse i Interactions.
Det amerikanske paradokset: Om polarisering og radikalisering
Foredrag fra Cappelen Damms engelskseminar ved Hilde Eliassen Restad med temaet Det amerikanske paradokset: Om polarisering og radikalisering.
CITIZENS YF: Helse- og oppvekstfag, Bygg- og anleggsfag og Teknologi- og industrifag
Lærebokforfatterne presenterer de nye CITIZENS YF verkene for Helse- og oppvekstfag, Bygg- og anleggsfag og Teknologi- og industrifag
Eksepsjonelle Storbritannia
Foredrag ved Nazneen Khan Østrem om Storbritannia på Cappelen Damms Engelskseminar.
Engelsk 8-10 fra Cappelen Damm
Lærebokforfatterne forteller læreverket Engelsk 8-10 fra Cappelen Damm gir læreren en rød tråd i undervisningen som gir god progresjon og systematikk i språkopplæringen. Hør hvordan dette fremmer dybdelæring i engelsk på ungdomstrinnet.
Engelsk 1-4 fra Cappelen Damm
Forfattere og redaktør forteller hvordan læreverket Engelsk 1-4 fra Cappelen Damm er strukturert og tenkt brukt i undervisningen, og hvordan du kan jobbe med de grunnleggende ferdighetene og læreplanmålene i engelsk 1-4.
Programfaget engelsk 2 og læreverket Interactions 2
Hør redaktør Birger Nicolaysen og lærebokforfatterne Richard Burgess og Magne Dypedahl snakker om læreverket Interactions 2 og hvordan det møter kjerneelementene i læreplanen til fagfornylsen LK20.
Webinar Engelsk 1 og læreverket Interactions 1
Se hele webinaret om det nye læreverket INTERACTIONS 1 for programfaget Engelsk 1 fra 2021.
Tilpasset opplæring i engelsk
Forfatter Ingeborg Aspfors-Sveen snakker om lesestrategier og tilpasset opplæring i lys av fagfornyelsen, med eksempler fra Citizens Basic.
Citizens SF presentasjonsfilm
Citizens SF for engelsk vg1 er skrevet til fagfornyelsen. Filmen presenterer læreverket og innholdet kort.
Citizens YF presentasjonsfilm
Interactions 1: Kommunikativ kompetanse
I denne presentasjonen er hensikten å se på sammenhengen mellom språklæring, interkulturell kompetanse, de tverrfaglige temaene og kritisk tenkning. Ved forfatter Magne Dypedahl.
Interactions 1. Blinding bright lights
Forfatter Richard Burgess forteller om litteratur i Interactions 1 og hvordan læreverket legger til rette for litteraturanalyse.
Interactions 1: Grammatikklæring
Forfatter Hilde Hasselgård snakker om hvordan Interactions legger til rette for grammatikklæring som noe mer enn setningsgrammatikk.
Interactions 1 for fagfornyelsen
Redaktør Birger Nicolaysen gir en oversikt over læreverkets oppbygging og tilknytning til læreplanen.
Å utforske og sammenligne engelskspråklige land
Forfattere Richard Burgess og Magne Dypedahl viser hvordan Interactions 2 behandler kompetansemålene for Engelsk 2, LK20 som omhandler sammenligning og utforsking av språklige, kulturelle, politiske og samfunnsmessige forhold i engelskspråklige land.
Presentasjon av Interactions 2
Redaktør Birger Nicolaysen presenterer innhold og struktur i læreverket Interactions 2 for engelsk 2. Lærebok, elev- og lærernettsted.
Å videreutvikle språkferdighet og språkbevissthet i engelsk
Forfatter Hilde Hasselgård snakker om hva elever på vg3 trenger for språklæring, hva læreplanene for engelsk 2, LK20 sier om det, og hvordan Interactions 2 legger til rette for god språklæring.
Interkulturell kommunikasjon og vurdering
Dybdelæring og underveisvurdering er sentrale begreper i fagfornyelsen. Utvikling av elevenes interkulturelle forståelse nevnes også spesielt i den nye læreplanen i engelsk. Hva betyr disse begrepene og hvordan kan vi som lærere bidra til å utvikle elevenes dybdelæring og interkulturelle forståelse, samt praktisere god underveisvurdering i engelskfaget?