Kurs og seminarer | GRUNNSKOLE Stavanger | Bergen | Trondheim | Oslo Fagkurs - matematikk på 1.-4. trinn

 

Hvordan kan elevene utforske og bruke ulike representasjoner for å oppdage viktige matematiske sammenhenger?

Velkommen til fagkurs for matematikklærere på 1.– 4. trinn

Kurset vil ta for seg utviklingen av god tallforståelse og effektive hoderegningsstrategier hos alle elever. Du vil få innsikt i hvordan du som lærer kan legge til rette for dybdeforståelse gjennom bruk av konkreter, blokkmodeller og varierte undervisningsmetoderKursholderne gir deg nyttige tips til hvordan du finner den gode balansen mellom utforskende undervisning og øving for å forankre elevenes basisferdigheter. 

Kursholderne er forfattere av læreverket Matematikk 14 fra Cappelen Damm, Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr.

Få med gode kolleger og meld dere på – vi gleder oss🌞

Program for Stavanger, Bergen og Trondheim

14.00    Registrering og mat

14.30    Fagkurs med Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr, forfattere av læreverket Matematikk 1– 4 fra Cappelen Damm

16.00    Vi avslutter fagkurset

16.30    Registrering og mat til deg som velger å delta på neste arrangement

Inspirasjonskveld fra Cappelen Damm. Arrangementet har egen påmelding! Les mer


Program for Oslo

15.30    Registrering og mat

16.00    Fagkurs med Hanne Hafnor Dahl og May-Else Nohr, forfattere av læreverket Matematikk 1– 4 fra Cappelen Damm

18.00    Vi avslutter fagkurset

Hanne Hafnor Dahl

Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.

Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.

Les mer
Bildet av Hanne Hafnor Dahl

May-Else Nohr

May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.

May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.

Les mer
Bildet av May-Else Nohr

Matematikk 1-4 fra Cappelen Damm

Matematikk 1-4 er skrevet til ny læreplan i matematikk til fagfornyelsen og er en videreutvikling av Radius 1-4. Matematikk 1-4 legger til rette for en variert undervisning som består av å tenke selv, å tenke sammen, å lytte til hverandres løsninger, å snakke matematikk, visualisere, generalisere, teste ut og utfordre seg videre.

... Les mer