Foreldresamtalen er en viktig del av samarbeidet mellom hjem og barnehage, og den eneste formelle arena for samarbeid om enkeltbarn. Denne boka gir en innføring i foreldresamtalen som samarbeidsform og tar opp formelle, praktiske, etiske og kommunikasjonsmessige aspekter. Forfatteren trekker inn aktuelle perspektiver som likeverd, interkulturalitet og digital kommunikasjon.
Refleksjonsspørsmål etter hvert kapittel innbyr til arbeid individuelt eller i samarbeid med andre, i student- eller kollegagrupper. Boka kan brukes til kollegial refleksjon, og slik gi personalgrupper et felles utgangspunkt for planlegging, gjennomføring og oppfølging av foreldresamtaler i barnehagen.
Målgruppen er studenter i barnehagelærerutdanningen, særlig innen kunnskapsområdet Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid. Den er svært aktuell for barnehagelærere og daglige ledere i barnehager.
Foreldresamtalen
Kommunikasjon og relasjon mellom hjem og barnehage
,