Formålet med boka Å utforske praksis – grunnskolen er å inspirere til profesjons- og organisasjonslæring i grunnskolen. Boka drøfter skolen i kunnskapssamfunnet og presenterer teorier og forskning om profesjons- og organisasjonslæring, likeledes om samspill og læring. Konkrete praksisepisoder analyseres, og det gis eksempler på hvordan skolen kan utforske for å kvalitetsutvikle daglig praksis. Se også egen temaside for alle bøkene i serien.
Å utforske praksis - grunnskolen
,
Omtale
Forfatter(e)
Anmeldelser
«Boka «Å utforske praksis - grunnskolen» satser høyt i nettopp å ville utforske praksis. Den inneholder gode og relevante oppgaver, og eksemplene er konkrete og lette å ta tak i. [...] Da jeg bladde i boka første gang og begynte å lese den, var min første tanke «at de tør!». Etter å ha lest boka er jeg glad for at de turte.»
Per Arneberg, Utdanning 15/2011